Saturday, May 14, 2011

zaman comolot..eyhh..comotttt laaa

bile citer pasal zaman kanak2..msti sume org akan senyum lebaq..
lebaq betoiii habaq pi kat hampa..tp.....zaman aku xsebest org lain..
kalau nk diceritekan zaman kanak2 tu terlalu lame bg aku..
yela..smpai form 2 pn aku di kategorikan kanak2 lagi..hehe
tp kite start dr tadika la yek..tadika...emmmm...tadika ape ek...

-------loading---------------pending----------------puding--------

haaa..okeys..TADIKA ANNE..yep..sy bertadika di situ..yup..kt situla..
kat sblh skolah convent tu..i've no good memories in my kindergarden life..
actually dlu aku sngt pndiam..sngt pemalu..yang bestnye mase tadika..
stiap pagi mama akan kejutkan aku..siapkan aku..masak utk aku bawak
bekal..waaa..jimat gitu..hek3..then tggu aku kt lua umah nak naik bus..
then smpai je tadika..beratur..nyanyi & masuk kelas..tp..da masuk klas
aku xingt aku blajo ape..duk sbelah sape..kawan pun xingt da sape yg 
aku kawan..adela sorang due yg aku berkawan..hihi..yg pasti aku sempat 
tgkap gambo grad aku..pegang segulung kertas & say cheeesee...

waaa..kecik2 da ade segulung ijazah..giler cerdik ler budak2 dlu..hee




alahai..tp yg sbnrnye aku xabis pn blajo kt tadika tu..ayah stopkan aku sbb cikgu tadika
tu garang sngt..terlmpau garang smpai rambut aku ditariknye..nk kate nakal xnakal
pun..aku pn xsedo bile yg ayah da brentikan aku..sedo2 mama xkejutkan
aku pepagi da..hip hip hoorayyyyyyyyyy...xperlu pgi tadika itu lagi dan
lagi dan lagi tp aku ikut ayah gi anta kuih kat kilang..bestttttt..hehe..xabis blajo pn dpt
gak sijil..hek3..itu cite pasal tadika..boring kn?zaman kanak2 mule mnjadi meriah 
dgn adanye jiran2 aku..bknnye meriah sbb adenye mak cik jah..pakcik jamal..pakcik din
sume tu..i mean budak2 sabaya ngan aku tu haa..petang2 main je keje..blajonye idak
juge..waktu pelepasan rasmi aku utk kua main pkul 5.30 ptg..klau pndai bodek mama
dapatla kua pkul 5..tp dgn syarat ade kwn2 kene panggil izyan~~izyan~~(kt lua paga)
itu tandenye alarm da berbunyik menandekan masuknye waktu bergumbira..dr situla
aku kenal ape itu tuju kasut..zeropoint..panjat pokok..galah panjang..rounders..
jengket2..pukul bape dato harimau...nenek2 mintak keje..sume laaa..nk list sume mainan yg 
aku main smpai kucing bertanduk pn xsudah2..

klau nk diceritekan zaman kanak2 aku..smpai skrg aku still ingt tmbh2 mase bulan pose..
biasela kan..budak2..mane ade pose pnuh 30ari..adela shari due monteng..yg bongoknye
boleh plak aku brbuke ngan kait pokok rmbutan kt surau..xsmpai sejam pn lg nk berbuka..
adeyh...da beso barula terasa rugi dan ceteknye pemikiran kanak2 dlu..hahaha..tp xpe..
klau malam plak..org nk gi tarawikh..aku pn nk jugekkkk..hehe...maka aku dan kwn2 
seperjuangan pn pegila bertarawikh..tp tarawikh tu backup plan je..betape bughoknye prangai..
buat 4rakaat je..klau rajin buat la 8..sesudah menunaikan solat tarawikh..bukak bag..
masukkan beberape bungkus makanan(moreh)..dan pulang after main mercun..
masetu da ade da supplier mercun..stiap mlm kitorang akan bli mercun..bola ngan ketupat tu
wajib main (ecceyh..ayat nk langsi aje)..pastu barula naga..roket gasing lebah papan..adela 
satu mlm tu dgn khusyuknye main smpai telekung pn xbukak..tibe2 bermoto2 polis dtg buat ronda..
ape lagi..cabut lari la..tunggang langgang  da ghope hantu berkeliaran kt blkg umh..hehe..sib 
baik polis xcekup kitorang..haihhh..tula zaman kegemilangan kanak2 aku...tapi xlama..
bile aku da pindah penang..maka bermulalah zaman kejatuhan..alamakkk..da mcm sejarah 
empayar izyan plak..hoho..yela..kt penang jiran sume cina..
mane layan main nenek2 si bongkok tua.hahaha

itu crite aku kat rumah..klau kat skolah..haaa..skolah rendah aku ade 3 org bestfriends..
OTIS stands for Ong Jin Jin..Teh Ly Lyn..IZYAN & Shafiqah..OTIS tu name 
escalator tau..jgn memain..maklumla..skolah pmpuan kn..
dengan sopan dan ayunye aku menuntut ilmu kt situ tnpe mmbuat sbrg masalah..hihi..
kt skolah tmpt blaja..xdela nk baleng2 mercun kt skolah..tp tu kejap je..
masuk secondary school..bermulalah sketsa baru..tp tu nantila citer..hehhe..

No comments:

Post a Comment